administrator

  Przed nami finał, wkrótce poznamy laureatów !

więcej


To już dwudziesta druga edycja tego najstarszego promującego etykę w biznesie programu gospodarczego. Jego powodzenie nie jest przypadkiem, to, czego wymagamy od partnerów w biznesie to przecież bycie fair. Z niesolidnymi przedsiębiorcami nikt nie chce mieć przecież do czynienia. Proste są też w istocie zasady programu, sprowadzające się do tego, by sprawdzić, czy tacy jesteśmy. Jak dotąd wydano ponad 10 tysięcy certyfikatów blisko dwu i pół tysiącom firm, bo wiele z nich zdobywało go wielokrotnie. Są wśród nich i takie, które otrzymują go nieprzerwanie od pierwszej edycji programu. A niebawem, bo już 22 listopada w Centrum EXPO XXI poznamy kolejnych. Tradycyjnie już jesteśmy razem z magazynem przedsiębiorcy@eu partnerem medialnym tego programu.

 

Odrobina historii. Ponad dwadzieścia lat mija już od zorganizowania przez Fundację „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” pierwszej edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Od początku jest on też afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej, co dodatkowo dodaje mu prestiżu. Wcale nie jest tak, co zdarza się w niektórych programach, że wszyscy, którzy się zgłoszą ten certyfikat uzyskują. Bo surowe kryteria przyznawania certyfikatów są na tyle znane, że firmy będące w sporach ze swoimi klientami bądź kontrahentami zwykle ze starań rezygnują, póki nie zostaną one rozstrzygnięte. Z drugiej strony liczba tych, którzy certyfikat uzyskują, świadczy, że nie jest z tym wcale tak źle, a coroczne gale laureatów konkursu robią mocne wrażenie. Firm, które są fair jest naprawdę dużo. A przecież bycie uczciwym (ujmując to najprościej) to nie jedyne przymioty firm wyróżnianych w tym programie. Liczy się także postępowanie według zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, a to już pojęcia znacznie szersze. To bowiem także umiejętność współpracy z zespołami pracowniczymi, ułożenie sobie dobrych stosunków z lokalną społecznością i działania na jej rzecz. Działania na rzecz środowiska naturalnego i oczywiście po prostu „nie trucie”. Pod wieloma względami wyróżnione tym certyfikatem firmy mogą być wzorem dla innych i także wizytówką Polski na świecie. I są!

 

Przypomnijmy, że weryfikacja firm przystępujących do programu jest dwuetapowa. Najpierw wypełniają one ankietę i dokonuje się jej starannej weryfikacji. Drugi etap to wizyta audytorów i właściwy audyt. Dodatkowo przeprowadzany jest sondaż satysfakcji klientów i kontrahentów firmy starającej się o certyfikat. A o przyznaniu lub nie certyfikatu decyduje suma tych ocen. Kto go uzyska dowiemy się 22 listopada podczas uroczystej gali w Centrum EXPO XXI. Oczywiście będziemy tam i zdamy Wam relację!

 

Dowiedz się więcej !

 

Więcej informacji, w tym regulamin i warunki uczestnictwa, znajdziecie na stronie programu:

 

www.przedsiebiorstwo.fairplay.pl

 

Rafał Korzeniewski

 

 

 

Magazyn przedsiębiorcy
Magazyn Auto Moto Styl
Magazyn Twarze Biznesu