Nawet te największe, działające w wielu sektorach w praktyce nie mogą się obyć bez współpracy z mniejszymi, a czasem nawet bardzo małymi firmami. Zwykle wymagania wobec tych mniejszych znacznie odbiegają od kryterium tylko najniższej ceny, a model współpracy mieści się pomiędzy partnerstwem a dyktatem tego większego. Jak to widzą jedni i drudzy? Nie trzeba chyba dodawać, że dla tych mniejszych wielkie firmy bywają najważniejszymi, a czasem nawet jedynymi klientami.
Spotkamy się w restauracji Florian Ogień czy Woda, która nie tylko zadba o kawę, ale i przygotuje dla nas pyszne śniadanie. Będzie znów o pieniądzach, jak dobrze o nie zadbać, by nie straciły na wartości. To ważne, bo etap deflacji mamy już za sobą. Ale to, co dobre dla gospodarki, niekoniecznie jest dobre dla naszego portfela.
To będzie 15, jubileuszowy zatem raport przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, bardzo zasłużone dla propagowania jego zasad w Polsce. Najważniejszą częścią raportu jest to, co znalazło się w podtytule. Czyli jak w praktyce radzą sobie z tym firmy, które chcą być społecznie odpowiedzialne.
Rozwijają polski rynek kapitałowy. Podnoszą jego prestiż. Są magnesem dla inwestorów. To są cechy, które powinny wyróżniać odbierających tę nagrodę podczas gali na Giełdzie Papierów Wartościowych, gdzie siedzibę ma też organizator, inwestorzy.tv, czyli giełdowa telewizja. Patronat medialny nad tym wydarzeniem objął nasz magazyn przedsiębiorcy@eu. Jest jeszcze jeden klubowy akcent, jednym z partnerów wydarzenia jest PKF, jeden z najstarszych członków naszego klubu.
Narzekanie na młode pokolenie należy do tradycji ludzkości, ale w takich momentach zastanawiam się na ile słusznie. Dla Pauli Śmiejkowskiej ten pokaz był zarazem dyplomem. To, że zaprezentuje ona kolekcję powstałą w ramach pracy dyplomowej wiedziałem, ale to, że na widowni zasiadła cała komisja mająca zadecydować o przyznaniu jej tytułu magistra, tym mnie już zaskoczyła. Środki na organizację pokazu zabrała natomiast podczas kampanii crowdfoundingowej, sięgając po narzędzie wciąż nie tylko u nas nowe, ale którym młodzi potrafią posłużyć się nader sprawnie. Czym nie tylko mnie ujęła na samym wstępie i stąd patronat magazynu.
Czyli Indyjski Festiwal Wiosny i Kolorów. To radosne indyjskie święto u nas obchodzić będziemy z pewnym poślizgiem i będzie ono okazją do przybliżenia nam Indii i to nie tylko ich kultury czy kuchni, ale także od strony biznesowej. W programie konferencja poświęcona temu, jak odnieść sukces w Indiach, warsztaty, prelekcje i kiermasz indyjskich produktów. A także wieczorna gala, na którą zaproszeni są wszyscy członkowie klubu. Organizatorem festiwalu jest zakochana w Indiach Anna Kalata. Właśnie w Indiach rozpoczęła się jej metamorfoza…
Na kolejną kawę z ekspertami zapraszamy pierwszego dnia kalendarzowej wiosny do Restauracji Torwar. Tym razem będzie dwóch ekspertów i dwa tematy sformułowane w formie pytań.
Wciąż można jeszcze zgłósić swój udział w konkursie o nagrodę Złotego Widelca, sztandarowego projektu Warszawskiej Izby Przedsiębiorców, której jesteśmy jako klub po raz kolejny partnerem, a prezes klubu, Barbara Jończyk znów dołączy do jury, razem ze znanym kucharzem Kurtem Schellerem i pomysłodawcą konkursu, Waldemarem Piórkiem, prezesem Warszawskiej Izby Przedsiębiorców. Jednym z patronów medialnych jest też nasz magazyn przedsiębiorcy@eu. Chodzi o wskazanie mieszkańcom stolicy najlepszych warszawskich restauracji, ale nie tylko im, także turystom, czyli również o promocję miasta.
Cel forum to uczynienie go miejscem spotkania przedsiębiorców z Polski i Afryki. Strategiczną platformą handlową i partnerstwa, bo tak, jak polskim firmom jest trudno wejść na afrykańskie rynki nie mając tam przyjaciół, tak samo dotyczy firm z Afryki na polskim rynku. To zaproszenie również do nas skierowane. Zresztą zachęcać bardzo nie trzeba, najtańsze bilety na dwudniowe forum już zostały wyprzedane, zostały tylko bilety VIP i te najdroższe, w strefie Platinium.
Zbiór prelekcji poświęconych tematyce nowoczesnych technologii w produkcji, przede wszystkim o tym, co dziś w największym stopniu wpływa na ich koszt (chodzi oczywiście o jego obniżenie) oraz jakość, czyli automatyzację procesów produkcyjnych, a także zarządzanie łańcuchem dostaw. Włącznie z mającymi tu zastosowanie kwestiami prawnymi. Swoje propozycje zaprezentują firmy się w tym specjalizujące.
Zapraszamy członków klubu do zapisów na 2 edycję kursu pamięci, prowadzonego przez Bartłomieja Borala, rekordzistę Polski w zapamiętywaniu i członka naszego klubu. Kurs pamięci Best Brain to okazja aby poznać metody zapamiętywania dat, numerów, słówek języków obcych, imion, tekstów, ale również, a może i przede wszystkim zapewnić sobie ogólny trening i wzmocnienie pamięci. Szczegółowy opis kursu zamieszczamy poniżej.
To był naprawdę niezwykły pokaz mody. Na wybieg razem z popularnymi aktorami, muzykami, sportowcami i dziennikarzami wyszli podopieczni Fundacji Spełnionych Marzeń. Dzieci, które właśnie wygrały walkę z rakiem. Dla nich było to spełnienie ich marzeń, ale zarazem dowód, że swoją walkę z rakiem naprawdę wygrały. W tym roku dołączyliśmy do fundacji jako jego współorganizator.
Z Pawłem Lewickim spotkaliśmy się w restauracji Merliniego 5, nazwanej tak po prostu od adresu pod którym się mieści. Kierunkowy22, którego jest prezesem zarządu, to agencja event marketingowa. Event marketing to coś, co w pierwszej chwili może nam się kojarzyć z tym, co robią wielkie firmy wydające na to trudne do wyobrażenia dla większości przedsiębiorców pieniądze. Tymczasem, jak uświadomił nam Paweł Lewicki, to coś, co robi praktycznie każdy przedsiębiorca. Chodzi tylko o to, by robić to skutecznie. I w tym właśnie pomaga Kierunkowy22. Paweł Lewicki ma w tym niemal dwudziestoletnie doświadczenie. Pracuje przy tym właśnie z małymi i średnimi przedsiębiorcami, uświadamiając im przydatność tego narzędzia i podpowiadając, jak go używać. Swoje dotychczasowe doświadczenia zawarł w napisanej dla nich książce „siEdmioMilowe buty przedsiębiorcy przez relacje do celu”.