Temat powinien zainteresować wielu klubowiczów, bo w naszym klubowym gronie nie brak prowadzących sklepy internetowe. To bowiem coraz powszechniejszy sposób sprzedaży towarów, a nawet usług. Kolejne seminarium z cyklu „Europejskie Przedsiębiorstwo”. O jego poprowadzenie poprowadzono ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz działającego w ramach NASK Centrum Cyberbezpieczeństwa. Nazwa Europejskiego Centrum Konsumenckiego dobrze oddaje jego zadania, przy czym jest to tylko jedno z całej sieci takich centrów działających w całej Europie, powołanych do pomocy konsumentom, zajmują się one też działalnością edukacyjną (stąd ich udział w seminarium). Natomiast pełna nazwa NASK, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa może być tu mocno myląca i raczej historyczna, oprócz sprzedaży domen internetowych zajmują się oni dziś jako państwowy instytut badawczy właśnie bezpieczeństwem w sieci. Spojrzymy więc na te problemy jakby z drugiej strony, oczami tych, którzy odpowiadają za zapewnienie bezpieczeństwa klientów takich sklepów.
Ustawą z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej powołano nowe rozwiązanie mające na celu zachowanie ciągłości przedsiębiorstwa, ochrony jego kontrahentów i pracowników na wypadek śmierci przedsiębiorcy. Praktyka pokazuje, że często w przypadku śmierci przedsiębiorcy dochodzi również do „śmierci” przedsiębiorstwa wskutek niemożności sprawnego zarządzania nim, nierzadko spowodowanego konfliktem pomiędzy spadkobiercami. Rozwiązaniem tego problemu ma być ww. ustawa, a właściwie instytucja zarządu sukcesyjnego.